KUR’AN-I KERÎM VE PEYGAMBERİMİZİN HAYATI DERSLERİNDEN BEKLENTİM ÇOK - 20 Nisan 2012



Malum, eğitim sistemimizde ciddi aksaklıklar var. Ortalama eğitim süremiz uygar ülkelerin yarısı kadar, 6 yıl… Kadın nüfusun okuryazarlık oranı %80’lerde… Evliliklerin üçte biri çocuk yaşta yapılıyor… Gençlerimizin beşte bire yakını işsiz… Devlet büyüklerimizin televizyon ekranlarından kız çocuklarını okutun çağrıları yaptığı kadar var yani. 

Yeni eğitim reformumuz da geldi, yetişti şükür. Artık eğitim süreçleri ve halkın diplomalı kesimlerinde göze çarpan eğitim eksikliği de tarihe karışacak inşallah. Reformun getirdiği üç temel değişiklik var:

  1. Herkes için 12 yıl zorunlu eğitim
  2. Bu 12 yıllık zorunlu sürenin ilk 4 yılı örgün öğretim, yani okula gidilecek.  Sonrası yaygın öğretim, yani dışarıdan mezun olunabilecek.
  3. Tüm okullarda seçmeli olarak “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri okutulacak.
İlk iki madde şöyle dursun, ben asıl üçüncüden ümitliyim. İnşallah bu dersler sayesinde sadece diplomalı değil, eğitimli nesiller yetişecek. Nasıl mı?

***

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde artık hasta dedesini kurtaramadı diye 26 yaşındaki doktoru öldürmenin hayırlı ve akıllı bir iş olmadığını herkes öğrenecek. Eli bıçaklı caniler, hekim kanı dökmeyecek.

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde okullarda veli terörü son bulacak. Çocuğuna düşük not verdi (hâşâ, çocuk düşük not almaz) diye okulu basıp öğretmeni sopalamayacak ana babalar. 

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde kahvehane köşelerinde babalar kızlarını pazarlamayacak. 3-5 bin liraya 13-15 yaşındaki kız çocukları, koca sıfatlı sapıklara teslim edilmeyecek.

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde karısının, çocuğunun kemiklerini kırmayı erkeklik saymayacak, kifayetsiz insan müsveddeleri.

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde devlet görevlileri rüşvet almayacak. Haramı günahı bilecekler. Tüyü bitmedik yetimin hakkı dendi mi, yüzleri kızaracak, edebe gelecekler.

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde zorunlu eğitim 8 yıl iken, ortalama eğitim 6,1 yıl olmayacak. Kaç sene okunması şart koşulmuşsa hakikaten o kadar okul – öğretmen yüzü görecek sabi – sıbyan.

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde öğretmenler “komik internet videosu” diye öğrencilerini afişe etmeyecek. Samet bilemediği konuyu öğretmeninden öğrenecek, nasıl da bilemediğini internetten değil. 

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde dini eğitim veren ve epeyce denetimsiz vakıflara ihtiyaç kalmayacak. Buralarda kim bilir hangi hurafelerle beyni çürütülmeyecek ufacık çocukların.

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde karnında 9 aylık bebeğiyle öldürülmeyecek kadınlar. Kocalar ellerinden o silahı, o bıçağı bırakacak. Can almanın en büyük günahlardan olduğunu öğrenecekler.

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde 24 yaş altı genç nüfusta şu anda %18,4 olan işsizlik düşecek. Gençlere istihdam kapıları açılacak. Gençler böylece nasıl evlenip barklanacaklarını, üstüne üçer de çocuğu nasıl yapacaklarını kara kara düşünmeyecek.

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde on kişi toplanıp bir kişiyi dövmenin hakkaniyetsiz olduğu öğrenilecek. Demokrasinin çoğunluk saltanatı değil, azınlık zenginliği olduğu anlaşılacak.

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde millet için hayırlı işler yapmış atalara hakaret etmenin yakışıksız olduğu bilinecek. Atatürk büstüne kulak yapmanın, burnuna parmak sokup önünde fotoğraf çektirmenin ne büyük edepsizlik olduğunu en kalın kafalılar bile öğrenecek.

Mesela “Kur’an-ı Kerîm ve Peygamberimizin Hayatı” dersleri sayesinde adam olacağız, adam. Seçmeli dersmiş, olsun. Seçeriz.
Âmin diyelim. Hep birlikte: Âmin!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder