PAZAR EĞLENCESİ – ÜLKENİN FALINA BAKTIM!

PAZAR EĞLENCESİ – ÜLKENİN FALINA BAKTIM!  

Bence fal işine girmenin tam zamanı.

Yarınların ne getireceği bu kadar belirsizken artık analiz manaliz yapmanın, yapmak için yırtınmanın da âlemi kalmadı.
En iyisi fal!

29 Mart akşamı yurttan sesler korosu umut makamından şarkılar söylüyordu. 30 Mart akşamının fon müziği malum: Chopin Sonat No:2 Op.35 Nam-ı diğer cenaze marşı.
O gün bugündür ölüyoruz. Öl babam öl. Öl ruhum öl…

Ne olacak memleketin hali? Bilen yok. Soldaki palavracılar ile sağdaki borazancıları hiç saymıyorum. Her iki uç da olsun istediğini, ülkenin geleceği diye kakalama derdinde. Yemezler!

Peki, nereden okunacak istikbalin sırrı?
Suya bakmak mümkün… Kahveye de… Hatta parka bahçeye yayılıp güzelim falcı ablaların insan sarrafı sesine de kulak verilebilir. Ama olmaz. Kendi falımızın peşinde değiliz. Memleketin geleceğini görmek istiyoruz.

Hah! Buldum! Memleketin falına şuradan bakacağız:

science&tech_doctorate 
Yukarıdaki haritada Avrupa’da ve çevre ülkelerde fen/bilim ve teknoloji dallarında doktora yapan 20 – 29 yaş arasındaki nüfusun genel nüfusa oranı gösteriliyor. Renk koyulaştıkça bilim ve teknoloji alanında doktora (ihtisas) yapanların sayısı artıyor. (Griler “burayla ilgili veri yok” demek.)

Ülkenin geleceği gençler. Gençlerin heykeltraşı ise öğretmen. Türkiye Öğretmenler Sendikasının yaptığı anketin sonuçları da aşağıdaki listede. Bakın, öğretmenler kendilerini nasıl hissediyor:
ulke_fali_2
PISA sonuçları çok önemli. Aynı (15) yaştaki dünya gençlerine aynı sorular soruluyor, alınan sonuçlar karşılaştırılıyor.
Aşağıdaki çizelge problem çözme becerisi alanındaki sonuçlara ilişkin. Kore (Korea)’den Çek Cumhuriyeti (Czech Republic)’e kadar sıralanan ülkeler, problem çözme becerisi artıda olanlar. Alttakiler ise bu alanda ekside, yani problem çözme becerisi gelişmemiş…
Konu hakkında uzmanların ne dediğini merak edenler, şu linkteki habere de göz atabilir.
ulke_fali_3

Eğitimde kızların sayısı erkeklerden geride.
Yapılan araştırmalar özellikle 4+4+4 sistemine geçildikten sonra kızların eğitime katılma oranının düştüğünü gösteriyor.
Aşağıdaki harita, ülkenin falına bakarken göz önünde tutulması gereken bir karşılaştırma sunuyor. Mavi renkli ülkelerde kadınlar, sarı renkli ülkelerde erkekler daha fazla eğitim alma imkanına sahip. Yeşillerde ise şartlar eşit:
ulke_fali_3


Anlaşıldı, kızları okutamıyoruz, okutamayacak gibi de görünüyoruz.
Peki, kadınlar çalışma hayatında ne kadar var?
ulke_fali_4 
Son olarak, uygar dünyanın uyguladığı bir ilkeye değinelim: Yaşam boyu öğrenme.
Kısaca, bir meslek sahibi olduktan sonra da hizmet içi eğitimler alarak alanında uzmanlaşma demek. Örnekse 25 yıllık bir savcının bilgisayar kullanmayı öğrenmesi ya da 20 yıllık bir öğretmenin akıllı tahta, barkovizyon ve benzeri eğitim teknolojileriyle tanışması gibi. İşte size Avrupa Birliği ve çevre ülkelerde yaşam boyu öğrenme eğilimi. Renk koyulaştıkça öğrenmeye devam eden profesyonellerin sayısı artıyor:
 ulke_fali_7

Oldu mu? İşte ülkenin falına baktık.
Görülen o ki uzun sürecek bir güneş tutulması kapımızda. Kadınlar eğitim ve iş yaşamından uzaklaşacak, eğitim kalitesi düşecek, öyle böyle bir okula devam edip, mezun olduktan sonra yeni tek kelime bile öğrenmeyen adamlar ülkeyi yönetecek…

Neyse. Siz zaten gündemin ağırlığından sıkılmıştınız. Ben de tuttum, yarın bugünden beter olacak falan… Saçmalıyorum işte. Çok affedersiniz. Siz bana ve tekinsiz falıma aldırmayın.
Kaldığınız yerden önünüzdeki pazar kahvaltısının fotoğraflarını çekmeye, internete koymaya, “like”ları saymaya ve kilo alırım korkusuyla yarısını bile yiyememeye devam edin. İyi pazarlar.
Not: Haritalar http://mapsontheweb.zoom-maps.com sitesinden, anket sonucu http://www.guncelegitim.com ve tablo ise http://www.memurlar.net/ adresinden alnmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder