KAÇ PARALIK ADAMSIN?

Bütün değerlerin TL cinsinden ifade edildiği günlerdeyiz.

Son derece lağım zamanlardan geçiyoruz.

Eğitimin sektörleşmesi yetmezmiş gibi devlet üniversitelerinde bile “talep yok” bahanesiyle Fizik, Matematik bölümleri kapatılıyor.

Parası olan iyi eğitim alıyor,

Parası olan iyi doktora gidiyor,

Parası olan haklı çıkıyor, mahkemede bile…

Cahilin dili çözüldü. Azıcık başı sıkışınca hemen “kaç paralık adamsın?” lafını patlatıveriyor. Karşısındaki doktormuş, öğretmenmiş…

Ya sen? Kaç okulluk, kaç diplomalık adamsın? Soramıyoruz.

ogeder

Bu yangın yerinde üniversite hocalarının da hasırı tutuştu elbet.

Geçtiğimiz günlerde ÖGEDER (Öğretim Elemanları Derneği) bir video yayınladı. Akademyanın belkemiği araştırma görevlileri, öğretim görevlileri ve öğretim üyelerinin durumunu bir kez de böyle anlatmaya, “bana dokunmayan yılan bin yaşasın” diyen üniversite dışındaki kamuoyuna sesini duyurmaya çalıştı.

Ben de eski bir öğretim görevlisi olarak bu sesi sizlere aktarmayı görev bilir, bundan onur duyarım. Hocaları bu feryada mahkûm edenler utansın. Utanmazlar ama utansınlar.



Not: Video şuradan alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder