BAK TÜRKİYE, SENİ KAÇINCI SIRAYA GETİRMİŞLER.

BAK TÜRKİYE, SENİ KAÇINCI SIRAYA GETİRMİŞLER.

Bu ara “tanısaydım çok severdim” diye düşündüğüm insanların sayısı artıyor. Tanıdıklarımdan illallah ettim, belki ondandır. Gözümün içine içine haykıran şeytani sesleri, başımı ne yana çevirsem maruz kaldığım azmış suretleri düşününce midem bulanıyor. Hay görmez olaydım! Hay duymaz olaydım! Hay ben sizin bu lanet olasıca post modern ortaçağınıza düşmez olaydım.

Her şeye rağmen hayat devam ediyor mu?

Kasaba gidiyorum, lafı geçiyor ağlaşıyoruz…
Marketin sebze reyonundaki amcayla sohbette lafı geçiyor, ağlaşıyoruz…
Eczanedeki çırakla ağlaşıyoruz…
Dolmuş şoförüyle ağlaşıyoruz…
Lokantadaki garsonla ağlaşıyoruz…

Hayat devam ediyor sanmasın kimse! Etmiyor. Her şeye gözyaşı bulaştı. El kadar çocuklar gözyaşlarımızı birbirine erdiriyor. Bir sabır imtihanından, ağlaya ağlaya geçiyoruz. Sonumuz hayrolsun, kötü bir rüya gibiyiz.

Dedim ya, tanısaydım çok severdim diye düşündüğüm insanların sayısı artıyor. Biri de Mustafa Hoş. Bu ara Mustafa Hoş’un Abluka’sını okuyorum. Satır satır. Altını çize çize… Bir gün karşılaşırsak “bin yaşa be kardeş” deyip elini sıkmak, sırtını sıvazlamak isterim. Kitabın son sayfalarında Sınır Tanımayan Gazeteciler Örgütü’nün yayınladığı Dünyada Basın Özgürlüğü sıralamalarına yer vermiş, Mustafa Hoş.

 mustafa_hos

Buna göre Türkiye, basın özgürlüğü açısından 179 ülke arasında bakın, her yıl kaçıncı sırada yer bulabilmiş:

2005’te 98’inci
2006’da 100’üncü
2007’de 101’inci
2008’de 103’üncü
2009’da 123’üncü
2010’da 138’inci
2013’te 154’üncü

Öğretmen aklımla şöyle anladım:
Sınıfta 179 öğrenci var ve adı Türkiye olan tembel teneke, sınavda aldığı notla 154. oldu.

financial_graph_decrease_400_clr-375x310

Peki, sadece bir dersten mi nal topluyor, bu haylaz? Hayır. Diğer dersleri de felaket. Hani neredeyse okuldan atılacak.

PISA (Programme for International Student Assessment) yani Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı adında bir sınav yapılıyor, üç yılda bir.

Sınavı yapan OECD yani Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü.
Sınava girenler, çeşitli dünya ülkelerinin 15 yaşındaki öğrencileri. Öyle az buz bir şey de değil hani. Bugüne en yakın tarihte yapılan sınav 2012’deydi ve tam 65 ülkede uygulandı. PISA’ya dünya genelinde 510.000, Türkiye’den de 4.848 öğrenci katıldı, mesela.


pisa-320-x-250Peki, bizimkiler kaç aldı? Kaçıncı oldu?
Türkiye PISA 2012’de 34 OECD ülkesi arasında 32’inci oldu. Sondan ikinci yani…
Sınavın çeşitli alanları var: Matematik, Okuduğunu Anlama ve Fen.
Sınava giren 65 ülke talebesi arasından, Türkiye
Fen bilimlerinde 43,
Matematikte 44,
Okuduğunu anlama alanında 42’inci sırada yer aldı.

Belli ki 179 kişilik sınıfta 154. sıraya gelebilen, 65 kişilik sınıfta 43 – 44. olabilen, 34 kişilik sınıfta bile ancak sondan ikinci durumdaki bu öğrenci, başarısız olmuştur. Karnesi kırık notlarla doludur.
reo-inventory-down-freddie-mac-graph-decreasing-housing-inventory-gse

Son 5 – 10 yıllık zaman zarfında Türkiye’yi listelerin kepazesi haline getirenler, ona kendisini dünyaların efendisi zannettirmeye uğraşıyorlar. Türkiye her türlü sıralamada aşağılara düştükçe gözünün bağını kalınlaştırıyor, kulağına fısıldadıkları palavraları köpürtüyorlar.

Öğretmen aklımla anladığım şu, dostlar: Adına Türkiye denen bu zavallı çocuğu birilerinin kurtarması lazım. Bu çocuk kendini teslim ettiği o kötü arkadaşların peşinde gitmeye devam ederse, okuldan atılacak. Belki disiplin cezası bile alabilir.

Biz öğretmenlerin işi de budur: İstikbali karartılmaya çalışılan çocukların elinden tutarız. Zira biliriz ki, onları kurtarırken onların simgelediği daha nicelerinin de yolunu açmış oluruz.

Bugün 14 Mart 2014.
Bilesiniz ki Türkiye sizin öğrenciniz ve her biriniz bir öğretmensiniz.

youtube-loading-funny-hd-wallpaper-1920x1200-4132

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder