LİSELER FİİLEN 2 YILA İNDİ!


LİSELER FİİLEN 2 YILA İNDİ!

Geçenlerde yazmıştım:

Öğretmen Liseleri ile karşılaştırılınca İmam Hatip Liselerinin başarısı çok düşük. Öğretmen Lisesi mezunlarının %56,8’i üniversiteyi kazanırken bu oran İHL’lerde %16,5 gibi korkunç bir seviyede. Bir başka deyişle öğretmen lisesi mezunlarının yarıdan fazlası üniversiteli olmayı başarırken, mezun olmuş her 7 imam hatipliden ancak 1’i üniversiteyi kazanabiliyor. 10’da 5 nerde, 10’da 1 nerde…

Söz konusu yazımı iki soruyla bitirmiştim:
  1. Neden başarısı daha yüksek olan öğretmen liseleri kapatılıyor ve imam hatip liseleri çoğaltılıyor?
  2. İmam hatip liselerinde gözlenen bu ciddi başarısızlığın giderilmesi için ne gibi tedbirler alınıyor?

Bu sorular hançer gibi kalbimize saplı dursun, gelin okullar açılmadan hemen önce Türkiye Cumhuriyetinde milattan sonra 2014 senesinde 15 – 18 yaş aralığındaki gençlere okutulan derslere bakalım ve başka sorular soralım.

*     İmam hatip, anadolu imam hatip, genel, anadolu, fen ve sosyal bilimler liselerinin zorunlu ders programları neden birbirinin tıpatıp aynısı?

*     Tarih, coğrafya, matematik, fizik, kimya, biyoloji dersleri; yani temel bilimler neden fen liseleri hariç tüm okullarda sadece 2 (yazıyla iki) yıl okutuluyor? Bu lise eğitiminin fiilen iki yıla indirilmesi değilse nedir?

*     “Seçmeli Dersler” listelerinde yer alan derslerin her biri geçekten seçmeli mi? Mesela her sosyal bilimler lisesinde en az bir astronomi öğretmeni istihdam ediliyor mu? Ya da her lisede (düz / anadolu / fen / sosyal bilimler) yeter sayıda Bilgi ve İletişim Teknolojisi öğretmeni var mı?

*     Yok ise, öğrenciye “kusura bakma, sen Astronomi seçmek istedin ama biz sana mecburen Hz. Muhammed’in Hayatı dersi okutacağız. Çünkü elimizde sadece o dersin hocası var” mı deniyor? O zaman nerede kaldı “seçmeli”? Seçmeli yok, zorunlu seçmeli var, öyle mi? (Yirmi yılı aşkın tecrübeyle söylüyorum, büyük oranda böyle olacak.)

*     İmam hatip veya anadolu imam hatip liselerine devam eden öğrencilerin önüne neden diğer okullardaki kadar zengin bir seçmeli ders listesi konulmuyor? Seçmeli ders listesinin zorunlu derslerden içerikçe hiçbir farkı yok. Kapsam daha geniş, o kadar. Türkiye’de İHL öğrencileri arasında Mantık, Matematik, Fizik, Astronomi gibi dersleri okumak isteyecek tek bir öğrenci bile olmadığı mı varsayılıyor? Orta çağda Semerkant’taki Registan Medresesinde bile daha fazla pozitif bilim okutuluyordu efendiler!

*     4+4+4 sisteminin başına takılıp kalarak ardarda yaşı 6’dan küçük çocukların okula başlatılması üzerine inceleme / araştırma / rapor yayınlayan kurumlar uyuyor mu? Daha düne kadar 3 yılda zar zor bitirilen Tarih, Coğrafya, Fizik, Kimya, Matematik müfredatları nasıl olmuş da 2 yılda halledilir (!) olmuş? Ülkeye gelecekte Matematik bilen adam lazım olmayacak mı?

*     Lise eğitiminde temel bilimlerin güdükleştirilmesi, üniversitelerde 4 yıllık fizik, kimya, biyoloji bölümlerinin “talep yok” bahanesiyle sessiz sedasız kapatılması, yetişmiş hocaların ıskartaya çıkarılması, %16 başarıyı bile güçlükle yakalayan imam hatiplerin eğitim sisteminin omurgasına yerleştirilmesi ve bu okullarda başarıyı artırıcı tek bir önlem alınmaması… Bu gidiş ne yöne?
Kızılelma efsanesinden bu yana yüzünü Batı’ya dönmüş Türk milleti ne oldu da bin yıllık batıya varma, batılılaşma emelinden caydı? Yoksa topluca amuda mı kalktık ki, çocuklarımızın istikameti Afganistan’a, Pakistan’a, İran’a çevrildi?

IHL_prog
duz_prog 
 Not: Çizelgeler http://ttkb.meb.gov.tr/  adresinden alınmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder