Sınavlar
bitti, tercihler yapıldı bitti, nihayet bugün de yerleştirme sonuçları
açıklandı. Kimileri ilk tercihlerinden birine yerleşti, kimileri açıkta
kaldı…
Sınav
elbette en çok aday öğrencileri ve ailelerini ilgilendiriyor. Ancak biz
eğitimciler, çocuklarımızın aldığı sonuçlar kadar büyük tabloya, genel
sınav çıktılarına bakmak, onları dikkatle incelemek zorundayız. Çünkü
öğrencinin başarısını değerlendirirken kaçıncı tercihine girdiğine
bakılır. Oysa okulların başarısı başka bir tabloda gizlidir.
Senelerce
bu işlerin mutfağında ter dökmüş biri olarak açık söyleyeyim, okulun
başarı durumunu belirlemek için açık öğretim ile iki yıllıklara (meslek
yüksek okulu) yerleşenleri öncelikle dikkate almam. Hemen her eğitimci,
çıkarlarından azade ve samimi konuştuğunda aynı şeyi söyleyecektir:
Aslolan devlet üniversitelerinin lisans (4 yıllık) programları ile vakıf
üniversitelerine burslu yerleşenlerin oranıdır. Okulun başarısı
değerlendirilirken evvela buna bakılır. Zira kontenjanlar arttırıldığı
ve çok sayıda yen üniversite açıldığı için herhangi bir programa
yerleştirilemeyen aday sayısı, sınava girenlerin üçte biri kadar. Yani
üçte ikilik kısım, bir yerleri kazanıyor. Asıl %1 – %5′lik dilime giren
parlak öğrenciler hangi okulda fazlaysa, o okul başarılıdır.
Okullar
bazındaki liste yakında yayımlanır. Şimdilik elimizde okul türlerinin
listesi mevcut. Bu yüzden ilk sonuçlar içinde benim en çok dikkatimi
çeken lise türlerine göre başarı durumu.
Malum,
Öğretmen Liseleri kapatılıyor, İmam Hatip Liseleri çoğaltılıyor.
Hükümetin aleni eğitim politikasının temellerinden biri bu,
İHL’leştirme. Peki akademik başarı açısından bu iki okul türünü ele
alacak olursak ne göreceğiz?
Listenin tamamına şu adresten bakarsınız. Ben dikkatimi çeken kısmı kesip aşağıya koyuyorum.
Ne gösteriyor bu tablo?
Bu yıl Öğretmen Liselerinden 38.253 öğrenci mezun olmuş. Bunların 21.748′i bir lisans programına yerleşmiş.
Başarı %56,8
Bu yıl İmam Hatip Liselerinden 127.852 öğrenci mezun olmuş. Bunların 21.138′i bir lisans programına yerleşmiş.
Başarı %16,5
İlk soru: Neden başarısı daha yüksek olan Öğretmen Liseleri kapatılıyor ve İmam Hatip Liseleri çoğaltılıyor?
İkinci soru: İmam Hatip Liselerinde gözlenen bu ciddi başarısızlığın giderilmesi için ne gibi tedbirler alınıyor?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder