BİRİ BANA AÇIKLASIN: BU ÜLKEDE HERHANGİ ŞEKİLDE GDO KULLANMAK YASAK MI DEĞİL Mİ?



Gıda ürünlerinin üretiminde dolaylı veya doğrudan GDO kullanımı ile ilgili tartışmalar bitecek gibi görünmüyor.
Şimdi de, basında çıkan haberlerin doğruluğunu, yanlışlığını ya da belirsizliğini tespit ettiği iddiasıyla yayın yapan bir web sitesi [ www.dogrulat.com ] konuyu ele almış.
Sitede yer alan habere göre, yetkililerin açıklamaları doğruymuş ve gıda maddelerinde GDO bulaşanına izin verilmeyecekmiş. GDO bulaşanı tanımının % 0,9 sınırına çekilmesi meselesi ise külliyen yalanmış.
***
İlgimi çeken, Doğrulat.com sitesinin meseleyi açıklarken ta 2010 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanmış bir yönetmeliği referans alması.
Oysa azıcık mürekkep yalamış herkesin yapabileceği gibi, Resmi Gazetenin web sitesine girilip “GDO” içerikli bir arama yapıldığında daha yeni tarihli yasa ve yönetmeliklere ulaşılabiliyor.
Örnekse,
gdo3_1
18 Temmuz 2013 tarihli bu yönetmelikte aynen şu ifadelere yer veriliyor:
Yem katkı maddelerinin onayını kendi adına alanlar, onların vârisleri veya yetkilendirdiği kişilerin dışındaki gerçek veya tüzel kişiler, 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (ç) ve (d) bentlerinde belirtilen kategorilere giren yem katkı maddeleri ile genetiği değiştirilmiş organizmalardan (GDO) üretilen, bu organizmalardan meydana gelen ya da bu organizmaları içeren ürünlerle ilgili mevzuat kapsamındaki yem katkı maddelerinin piyasaya ilk arzını gerçekleştiremez.
Bu ifadelerden ben “bu ülkede GDO yasaktır” anlamı çıkaramıyorum, kimse kusura bakmasın!
Ayrıca aynı yönetmeliğin ilerleyen maddelerinden birinde açıkça şunlar ifade ediliyor:
gdo3_2
Eh, bu ne şimdi?

Hani GDO yasaktı?
Birileri yalan haberler yapıp hükümeti yıpratmak mı istiyor, başka birileri milleti eski tarihli resmi yazılarla sersemletip GDO’yu yutturmak mı istiyor, bilemiyorum. Gerçekten insanların aklından ne geçtiği, ne gibi gizli emellere hizmet edildiği falan da hiç umurumda değil.
İstediğim son derece basit: Ben sadece yediğim – içtiğim şeylerin beni kanser etmeyeceğinden, sakat bırakmayacağından hatta öldürmeyeceğinden artık emin olamıyorum. Yetkililer artık çocuk kandırır gibi lafı dolandırmayı bıraksın ve açıkça, mertçe “bu ülkede GDO’nun her türlüsü kesinlikle yasaktır” desinler istiyorum. Yasa ve yönetmeliklerde bundan gayrısını görmemek istiyorum. Hepsi bu.
Neden mi?
Çünkü biz insanız.
Çünkü yaşamak, temel insan hakkıdır.
Çünkü insan hakları evrensel beyannamesinin 3. maddesi şöyle der:
gdo3_3b

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder