NEREDE BU ÇOCUKLAR?





İki gün sonra 2013 – 1014 Eğitim Öğretim Yılı sona eriyor.
13 Haziran Cuma günü karneler verilecek, yaz tatili başlayacak.

İlkokul, ortaokul ve liselerde toplam öğrenci sayısı bu eğitim öğretim yılında 15 milyon civarında. Bu rakama okul öncesini de katarsak sayı 17 – 18 milyona yaklaşıyor.

Dershanelerin kapatılması ve fiziki şartları uygun olanların D tipi özel liseler olarak yoluna devam etmesi kararlaştırıldı. Mevcut özel okullar da A B C D tipi olmak üzere, geçen yazıda incelediğimiz bir takım enteresan kriterlere göre sınıflandırılacak.

Ancak toplam okul / öğrenci sayısı içinde özellerin tuttuğu yer devede kulak kadar. Türkiye’deki bütün özel okullara devam eden öğrencilerin toplam sayısı sadece 563.007
Oysa ülke içinde ülke sayılabilecek kadar çok öğrencimiz var. Asıl üzerinde durulması gereken devlet okullarındaki çocukların durumu.

Bu eğitim öğretim yılını kapatırken bir tek soru üzerinde duracağım. Bence hayati olan bu tek soru zaten.

2012 – 2013 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde ilkokullar toplam 1.252.147 mezun vermiş.
2013 – 2014 eğitim öğretim yılında ortaokullara kaydolan öğrenci sayısı ise sadece 500.000 civarında.


2012 – 2013 eğitim öğretim yılında Türkiye genelinde ortaokullar toplam 1.265.507 mezun vermiş.
2013 – 2014 eğitim öğretim yılında ortaokullara kaydolan öğrenci sayısı ise sadece 160.000 civarında.

Toplamda 1 milyon 800 bin öğrenci bir üst okula kaydını yaptırmamış.
Nerede bu çocuklar?

12 yıllık temel eğitimi zorunlu kılan yasa değişikliği, ilk 4 yıldan sonra okula dışarıdan (yaygın öğretim) devam imkânı da vermişti ki, eğitim konularını bilen ve kalbinde zerre kadar vicdanı olan herkes “çocuk işçiliğe, çocuk evliliğine davetiye çıkaran” bu yasayı eleştirmiş, yetkililerin dikkatini çekmeye ve önlem aldırmaya çalışmıştı. Vicdanla, yurt ve çocuk sevgisiyle kalkılan her iş gibi bu çaba da başarısızlığa uğradı.

Şimdi bir kez daha soruyorum: Ülkenin 9 – 15 yaş aralığındaki 1 milyon 800 bin çocuğu neden okulda değil? Okulda olmaları gerekmez mi?

Gelecek eğitim öğretim yılında çocukların zorla evlendirilmediği, zorla çalıştırılmadığı bir başlangıç yapmak ümidiyle, iyi tatiller…



Rakamsal veriler buradan alınmıştır.
Kapak fotoğrafı buradan alınmıştır.

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder