AKLA ZİYAN EĞİTİM HABERLERİ…

AKLA ZİYAN EĞİTİM HABERLERİ…  


Son zamanların eğitim haberlerine kısa kısa bir göz atalım.
Bakalım siz feysbuktu, tivitırdı takılırken çocuklarınızın geleceği ne şekle sokulmuş:


4+4+4 UYGULAMASI BAŞARIYI DÜŞÜRDÜ

haberler_1Sabancı Üniversitesi bünyesindeki Eğitim Reformu Girişimi (ERG)’nin yaptığı araştırma, 4+4+4 sistemine geçişin öğrenci başarısını düşürdüğünü ortaya koymuş. Hürriyet’in haberinde yer alan diğer bulgular şöyle:
Ders saatlerinin uzaması yüzünden sabahçılar saat 06.00’da okula geliyor, öğlenciler de 19.30 gibi geç saatlerde okuldan ayrılabiliyormuş ve bu yüzden sabahçılar kahvaltıdan, öğlenciler ise öğle yemeğinden mahrum kalmış.
2012-2013 eğitim-öğretim yılında 5’inci sınıf öğrencilerinin Matematik, Fen, Türkçe ve İngilizce notları bir önceki yılla karşılaştırılmış ve başarı düzeyinin bu sene önemli düştüğü ortaya çıkmış. 
Bu ve benzeri sorunların aşılabilmesi için Bakanlığın yeni derslik üreterek okulları tam güne geçirmesi ve ortaokullarda en az 26 bin yeni öğretmen kadrosu açılması gerekliymiş.


ERKEN KALKAN YİNE SINAV SİSTEMİNİ DEĞİŞTİRDİ
haberler_2
13. yüzyılda Mısır’a hakim olan bir Memlukler devleti vardır. Kıpçak halkından köle olarak satın alınmış çocukları yetiştirip asker yaparlar. Mısır’ın ordusu 1200′lü yıllarda Kafkasyalıdır. Böyle acayip bir şey. Neyse, bir gün bu ordunun generalleri devletin hanedanını devirir ve askeri cunta kurulur. Ancak meşruiyet meselesini halledemediklerinden olsa gerek, zırt pırt hükümdar (diktatör) değişir. Öyle ki, sabah erken kalkan tahta çıkar… 

Teşbihte hata olmaz derler, eğitim sistemimiz de maaşallah (!) Memluk devletine döndü.
Yine üniversiteye giriş sistemini değiştirmişler efendim. Cumhuriyet gazetesinin haberine göre, yetkili bir makamdan Yükseköğretime geçişte öğrencinin ders dışı uğraşlarını, sanat, spor ve boş zaman etkinliklerini de göz önüne alarak puanlandıracağımız bir sistem düşünüyoruz. Eğitimde bilgiyi önceleyen sistem yerine becerileri de ön plana alan yeni bir sistem kurmanın peşindeyiz denilmiş.
Ülkemizi Amerika sanmak ne hoş bir hayal. Ders dışı etkinlik olarak satranç turnuvaları, basketbol takımı, yüzme kulübü falan… Sanki kahrolasıca fukaralık hiç yokmuş, sanki çocuklarımız ders dışı etkinlik yerine ucuz işçilik, aile içi kölelik, seyyar satıcılık yapmıyorlarmış gibi!

BELİRSİZ KONULAR AÇIKLIĞA KAVUŞTU (MU DESEM?)
Uzun müddettir ne olacağı, nasıl olacağı beilinmez birkaç konu vardı. İşte onlar hep açıklığa kavuşmuş. Öyle diyor haberde
haberler_3
Neymiş o konular?
Mesela meslekte dört yılını dolduran eğitim yöneticileri (okul müdürleri, müdür yardımcıları) görevden otomatik olarak alınacak ve yerlerine yenileri atanacak diye bir balon uçurulmuştu. Bu eğitim öğretim yılı sonunda böylece görevden alınanların yapılacak değerlendirmeler sonunda, başarılı olanların aynı veya başka eğitim kurumunda dört yıl daha görev yapmalarına imkan tanınacağı açıklanmış. Değerlendirmeyi kim yapacak, neye göre yapacak, ne zaman yapacak, hangi ölçütlere göre yapacak diye sormayın. Bu kadar belirlilik yetsin size. 

satir_arasi
BAŞARILI VE BAŞARISIZ KAVRAMLARININ TANIMI YENİDEN YAZILDI
Üniversiteye giriş sistemini değiştiren Memlukler liseye girişi rahat bırakır mı? 
Hiç!
Habere bakalım:
Liseye girişte uygulanan TEOG (Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş) sınavında başarılı olan öğrenciler Anadolu Liselerine, Fen Liselerine, Sosyal Bilimler Liselerine ve Anadolu Meslek Liselerine girebilecek. Ancak sınavda başarılı olamayan öğrenciler ne yapacak?
haberler_4
İki seçenekleri var: Ailenin parası varsa çocuğunu özel okula yazdıracak, yoksa doğruca imam hatip lisesine gönderecek. Düz lise? Yok arkadaşım, taze bitti. Geçen sene hepsini eğdiler, bütün “düz”lüğünü giderdiler. 
Ben İmam Hatipliler veya Özel Okullar tarafından kurulmuş bir örgütün, derneğin falan başında olsam, çıkar kınama yayınlardım. Bütün “başarısızları” neden bize kakalıyorsunuz diye…
Ha, bu arada mevzubahis öğrenci ergenlik çağındaymış, psikolojisi kırılganmış, değişkenmiş, yazık oluyormuş bir nesle falan… 
Hep boş laflar…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder