"BENİM ADIM KIRMIZI" TATARİSTAN'DA





Geçen hafta Rusya Federasyonu içinde özerk bir cumhuriyet olan Tataristan'ın başkenti Kazan'daydım.

Kazan nefis mimarisi, köklü Tatar kültürü ve eğitim düzeyi yüksek halkı ile görülmeye değer, eşsiz bir film platosu gibi... İdil (Volga) nehri kıyısındaki bu güzel şehirde çoğunlukla Rusça ve Türkiye Türkçesine benzer bir dil olan Tatarca konuşuluyor.

Tataristan'ın yaklaşık 4 milyon olan nüfusunun yarıdan biraz fazlası Tatarlardan oluşuyor. Ülkede 40'ın üzerinde tiyatro faaliyet gösteriyor. Bunların bir bölümü sadece Tatarca eserler sahneliyor.
İşte bu tiyatrolar arasında en önemlilerden biri de Kamal Tiyatrosu .

Kasım ayında, Kamal Tiyatrosu tanıdık bir isme perdelerini açacak: Orhan Pamuk'un eseri Benim Adım Kırmızı Tatarcaya çevrilerek oyunlaştırılmış. "Минем исемем Кызыл" (Minem İsemem Kızıl / Benim İsmim Kızıl) 7-8-9 ve 26 Kasım 2014 tarihlerinde izleyiciyle buluşacak. Tatar tiyatroseverler piyesi merak ve heyecanla bekliyor. Karşılaştığım herkes bana kitabı okuyup okumadığımı, beğenip beğenmediğimi sordu.

Çok ses getireceği şimdiden belli olan oyunun fragmanını buradan izleyebilirsiniz.


http://vivahiba.com/article/show/benim-adim-kirmizi-tataristanda/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder