ÇAĞDAŞ EĞİTİM NEYE BENZER?





Ülkemizde son yıllarda, özellikle 2014'ten itibaren artan şekilde eğitimdeki kalitesizleşme, çağın gereklerinden ve bilimsellikten uzaklaşma tartışılıyor.

Liselerin imam hatipleştirilmesinden, temel bilimlerin müfredattaki yerinin daraltılmasına, tartışmaya konu olan uygulamaları tek tek saymaya kalksak sayfalar sürecek, üstelik umutsuzluk ve çaresizlikten kahrolacağız.
Bunun yerine gerçek, çağdaş, bilimsel ve gelecek kuşaklara yararlı bir eğitim politikası nasıldır, neye benzer, göstermek istedim.

İlk örnek bir ortaokuldan.
ABD Wisconsin'de yaşayan bir hanım, ayakları donmuş ve sakat kalmış bir ördek buluyor. Ördeği sahipleniyor ve ona Phillip adını veriyor. Hayvancağızın kopmuş ayaklarını nasıl tedavi ettireceğini araştıran hanım, yöredeki ortaokulun fen ve teknoloji öğretmenine başvuruyor.
Öğretmen, çalıştığı orta okulun fen ve teknoloji sınıfında bulunan 3D yazıcıyı kullanarak ve öğrencilerine neyi nasıl yapacaklarını öğrettiği bir proje yürüterek ördek Phillip'e bir çift protez ayak yapıyor.

Metnin içinde kaynamasın:
Olay bir ortaokulda geçiyor.
Kahramanımız fen ve teknoloji öğretmeni.
Sınıfta 3D yazıcı var.
Öğrenciler bunu kullanıyor...






Bir başka örnek:
http://www.nbcnews.com/feature/college-game-plan/college-students-win-10-000-prize-gloves-translate-sign-language-n577636

ABD'nin MIT (Massachusetts Teknoloji Enstitüsü) öğrencisi Thomas ve Navid, okulda aldıkları yüksek nitelikli ve merakı teşvik eden eğitim sayesinde müthiş bir icat yapmışlar.
Sağır - dilsizlerin iletişimi aracı olan işaret dilini konuşma diline çeviren bir çift eldiven!
Bu eldivenler sayesinde engelli bireyler herkesle iletişim kurabilecek, karşıda illa işaret dilini bilen birinin olmasına muhtaç kalmayacak.



 Ne yapacağını bilmez halde bir reformdan diğerine savrulan, saçmalama sporunda bir zirveye bir dibe vuran eğitim yöneticilerimize yol gösterici olmasını dilerim…

Kaynak: Kılavuz Kirpi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder